sobota, 15 sierpnia 2015

Malinowa chmurka

Istnieje wiele odmian mali, dzięki czemu możemy cieszyć się tymi owocami aż do późnej jesieni! Ja najczęściej wykorzystuję je do ciast i deserów. Tak też było i tym razem. Kruche ciasto, maliny w galaretce, puszysty śmietanowy krem i słodka, chrupiąca beza. Chłopcy stwierdzili, że to jedno z lepszych ciast jakie zrobiłam:) Mi też baaardzo smakował. Ostrzegam: ciasto wciąga i uzależnia!! :)




 
Spód:  
  • 3 żółtka, 
  • 150g mąki pszennej, 
  • 100g masła, 
  • 30g cukru pudru, 
  • łyżka cukru waniliowego, 
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia.
Mąkę przesiać wraz z proszkiem do pieczenia. Dodać cukry, żółtka i masło. Posiekać nożem, po czym zagnieść gładkie ciasto. Owinąć w folię spożywczą i włożyć na godzinę do lodówki. Następnie ciastem wylepić dno natłuszczonej i wysypanej bułką tartą formy do pieczenia o wym. 23x33cm. Nakłuć widelcem i piec około 15-20 minut w temp. 190st. Ostudzić.

Malinowa galaretka:  
  • 600g malin, 
  • 2 galaretki o smaku malinowym, 
  • 3 szklanki wrzątku.
Galaretki rozpuścić we wrzątku i przestudzić. Dodać maliny. Tężejącą masę wylać na przestudzone ciasto. Wstawić do lodówki, by masa całkiem zastygła.

Krem śmietanowy:  
  • 500ml śmietanki 30%, 
  • 250g serka mascarpone, 
  • laska wanilii, 
  • 3 łyżki cukru pudru.
Śmietankę ubić na sztywno z dodatkiem cukru pudru, pod koniec ubijania dodając po łyżce serka mascarpone oraz nasiona wanilii. Masę rozsmarować od razu na cieście.

Beza:  
Białka ubić na sztywno z cukrem. Pod koniec ubijania dodać sypki kisiel. Masę rozsmarować na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i natłuszczonej. Posypać płatkami migdałowymi. Piec około godziny w temp. 140st. Ostudzić i wyłożyć na wierzch ciasta. Wstawić na całą noc do lodówki.




Źródło:  Moje wypieki


                                                                Smacznego:))
 

42 komentarze:

  1. cudownie wygląda, zapisuję sobie i niedługo wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja mama robi przepyszną malinową chmurkę! Uwielbiam :)


    Zapraszam do mnie na nowy post! :)
    http://moskwasworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowna ta chmurka, chętnie bym zjadła kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe ciacho, z chęcią bym zjadła kawałek :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda straaaasznie pysznie! Uwielbiam ciasta z taką warstwą owoców w środku :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Te składniki ciasta starcza na blaszkę o jakich wymiarach??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak napisałam w przepisie, foremka 23x33cm :)

      Usuń
  7. Pięknie to wygląda! Narobiłaś mi smaku na małą czarną i coś słodkiego ;-) Pozdrawiam i zapraszam w odwiedziny :-) http://wielopokoleniowo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy laske wanilii można zastąpić cukrem lub olejkiem waniliowym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olejek waniliowy odradzam, jednak śmiało można użyć cukru waniliowego lub esencji waniliowej :)

      Usuń
  9. Wow, taaakie apetyczne! Chyba zrobię dla mojego faceta, maliny+krem z mascarpone i beza to idealne połączenie! <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeszcze nie piekłam, ale wszystko przede mną ;) :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Niebo w gębie ! :) upiekłam raz i z pewnością będę wracać do tego przepisu :) ! ~ PYSZNOŚCI ~ !

    OdpowiedzUsuń
  12. Moja cała rodzina i przyjaciele uwielbiają to ciasto. Dziękuję za przepis. Jest wspaniałe :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę go koniecznie upiec.Kiedyś kawałek kupiłam go w sklepie- bardzo mi smakował.Dziekuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czy można użyć mrożonych malin?

    OdpowiedzUsuń
  15. Chciałam zapytać czy spód nie wychodzi zbyt twardy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, po nałożeniu kolejnych warstw i odstawieniu ciasta na dobę, spód jest idealny:)

      Usuń
  16. Juz robilam,pyszne.Teraz kolejne,tym razem z wisniami!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę:) Z wiśniami również polecam! Pozdrawiam

      Usuń
  17. Super ciasto. Dzisiaj upieczony. Tylko zamiast kisielu dałam maczkę ziemniaczaną. A zimą z wiśniami. Polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo się cieszę, ja też niebawem będę próbowała z wiśniami :)

      Usuń
  18. Ja robilam już kilka razy takie ciasto ale spod zrobilam bez pieczenia..pokruszone ciasta HITy połączone z rozpuszczonym masłem...też bardzo dobrze smakuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę wypróbować wersję z HITami:) pozdrawiam

      Usuń
  19. a ja upiekłam cienki biszkopt zamiast kruchego

    OdpowiedzUsuń
  20. Czy mrożone maliny mogą być

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy piekarnik ma być nagrzany? Pieczenie góra/dół. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze piekę z termoobiegiem, w związku z czym nie nagrzewam piekarnika. pozdrawiam :)

      Usuń
  22. Witam! Czy mogą być truskawki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, mogą być:) Pozdrawiam

      Usuń
    2. A czy zamiast mascarpone mogę dodać inny serek np zwykły biały zmielony, i czy masa również stezeje?

      Usuń
    3. Zwykły biały mielony nie bardzo się sprawdzi. Polecam raczej inny kremowy serek, może być taki naturalny jak na kanapki lub philadelphia :) Wtedy na pewno masa stężeje. Pozdrawiam

      Usuń
  23. czy zamiast migdałów można kokos?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, jednak zdecydowanie zmieni to smak ciasta. Proponowałabym raczej po prostu pominięcie płatków migdałowych :)

      Usuń