piątek, 20 czerwca 2014

Roladki schabowe z kiszoną kapustą i kurkami - kategoria mięso

Moja mama zdradziła mi, że jadła niedawno bardzo pyszne roladki nadziewane kapustą kiszoną i grzybami. Tak mnie to zaciekawiło, że musiałam sama zrobić coś takiego. Akurat miałam schab i kiszoną kapustę a do tego troszkę świeżych kurek:) Długo się nie zastanawiając przygotowałam farsz i zrobiłam mięsne roladki. Całość poddusiłam w pysznym sosie z dodatkiem czerwonego wina. Wyszło bardzo smacznie...





Składniki:
  • 1/2 kg schabu bez kości, 
  • 150g kiszonej kapusty, 
  • 300g kurek,
  • cebula, 
  • pęczek szczypioru, 
  • 4 łyżki koncentratu pomidorowego Pudliszki, 
  • sól, pieprz, 
  • szczypta tymianku,
  • szczypta estragonu, 
  • 1/2 kieliszka czerwonego wytrawnego wina, 
  • łyżka mąki pszennej, 
  • natka pietruszki do posypani.

Wykonanie


Kapustę umyć, posiekać, zalać odrobiną wody i gotować około 30 minut. Odcedzić. Grzyby oczyścić, umyć, osuszyć i pokroić. Podsmażyć na odrobinie oleju wraz z posiekaną cebulą. 
1/3 odłożyć, do reszty dodać kapustę kiszoną, posiekany szczypior i 2 łyżki koncentratu pomidorowego. Dusić około 5 minut. Doprawić do smaku solą i pieprzem.
Mięso umyć, pokroić na cienkie plastry. Każdy kotlet cienko rozbić, oprószyć z obu stron solą i pieprzem. Nałożyć farsz, zwinąć roladkę i spiąć wykałaczką. Obsmażyć ze wszystkich stron na oleju.
 Resztę kurek z cebulką wrzucić na olej od smażenia, zasypać łyżką mąki. Smażyć minutkę. Dodać resztę koncentratu pomidorowego, tymianek i estragon oraz 2 łyżki posiekanej natki pietruszki. Wlać wino oraz szklankę wody. 
Włożyć roladki do sosu, dusić po przykryciem około 20 minut na małym ogniu. Doprawić do smaku solą i pieprzem.






                                                              Smacznego:))


Przepis dodaję do akcji:

Pudliszki - Pomidorowe inspiracje

 

6 komentarzy:

  1. Oj wierzę że było pysznie! Zgłodniałam od samego czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny pomysł na takie roladki. Wyglądają przepysznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Magdo, ale mi smaka narobiłaś ! Nie roladkami, ale kurkami najbardziej !
    Dziś u mnie prawie tradycyjne schabowe z młodą kapustą, ile bym dała za kurki.'
    Może jurto uda mi się nabyć na targu ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Aniu myślę, że na targu coś już powinnaś znaleźć:)) A jak nie to Ci wyślę paczuszkę;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłam i wyszły przepyszne :))) i mężowi bardzo smakowały:) Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń